درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 13:25   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد

  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیچیدگی‌های نظام رسانه‌ای
  ایران قوی با روابط عمومی قوی
  آخرین فرصت برای ثبت‌نام در وبینار "فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی"
  10 روش برای استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی بیش از حد شخصی
  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی
  زنده یاد «بیژن ناهیدی» مدیر اسبق روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی به دیار باقی شتافت
  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد
  «جشنواره روابط‌عمومی»؛ بزرگ‌ترین رویداد دانشگاهی کشور
  روابط‌عمومی‌ها عملکرد دستگاه‌ها را صادقانه با مردم درمیان بگذارند
  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23688صفحه نخست » گزارشچهارشنبه، 12 خرداد 1395 - 09:32
فعالیت ‎های روابط عمومی فولاد    مبارکه   اصفـهان
در گفت ‎وگو با مدیر روابط عمومی شرکت فولادمبارکه اصفهان - روابط عمومی در شرکت فولاد مبارکه مجموعه ای از فعالیت های ارتباطی، فرهنگی و مسئولیت های اجتماعی را پوشش می دهد. روابط عمومی فولاد مبارکه دارای پنج حوزه فرآیندی مختلف است که به نوعی فرآیند اصلی «ارتباطات و مسئولیت های اجتماعی» شرکت را پوشش می دهند. این حوزه های فعالیت عبارتند از:
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عمده فعالیت ‎های روابط عمومیدر فولادمبارکه، اهمیت موضوع روابط عمومی و نقش آن در اقدامات اجتماعی و ارتباطی، آخرین موفقیت‎ های کسب‎ شده شرکت فولادمبارکه و تشریح فعالیت ‎ها و تولیدات شرکت و نیز آخرین دستاوردهای شرکت در حفظ محیط‎زیست از جمله موضوعاتی بود که در آستانه روز ارتباطات و روابط عمومی، در گفت ‎وگوی مهندس محمد ناظمی هرندی، مدیر روابط عمومی شرکت فولادمبارکه اصفهان مورد بحث قرار گرفت.

متن کامل گفت ‎وگوی فوق را با هم می‎خوانیم:
لطفاً بفرمایید عمده فعالیت های روابط عمومی در فولاد مبارکه در چه زمینه هایی است؟
روابط عمومی در شرکت فولاد مبارکه مجموعه ای از فعالیت های ارتباطی، فرهنگی و مسئولیت های اجتماعی را پوشش می دهد. روابط عمومی فولاد مبارکه دارای پنج حوزه فرآیندی مختلف است که به نوعی فرآیند اصلی «ارتباطات و مسئولیت های اجتماعی» شرکت را پوشش می دهند. این حوزه های فعالیت عبارتند از:


      ارتباطات بیرونی: مسئول برقراری ارتباط دوسویه با کلیه ذینفعان عمومی بیرونی است. ارتباط عمومی با نهادها و سازمانهای دولتی و مردمی بر عهده این واحد است. همچنین بازدید از شرکت فولاد مبارکه و هماهنگی و اجرای بازدید همکاران از سایر شرکت ها بر عهده این فرآیند است. حضور در نمایشگاه های ملی و بین المللی از دیگر شئون این فرآیند است. در طول سال های اخیر حضور فولاد مبارکه در نمایشگاه های ملی و بینالمللی به میزان قابل توجهی افزایش یافته، ضمن این که توجه ویژه ای به خلق ارزش مشخص برای شرکت شده است. همچنین درخواست های بازدید از شرکت را با نگرش اشتراک گذاری دانش و انتشار الگوهای موفقیت با دید مثبت نگاه کرده ایم و عملیاتی نموده ایم.


    اطلاعات و انتشارات: تمرکز این فرآیند بر رسانه ها و حوزه خبر است. کلیه فعالیت هایی که منجر به تدوین محتواهای خبری و تحلیلی می شود، در این واحد تهیه و در اختیار رسانه ها قرار می گیرد. همچنین عملکرد رسانه ها در خصوص شرکت فولاد مبارکه رصد شده و اقدامات مقتضی صورت می گیرد. در فولاد مبارکه هفته نامه «خبرنامه فولاد» با تیراژ 14000 نسخه، ماهنامه انگلیسی، فصلنامه آهن و فولاد و ویژه نامه های مناسبتی، کاتالوگ ها و گزارش های مختلف تهیه و انتشار می یابد. حضور موثر در شبکه ها و رسانه های الکترونیکی نیز از دیگر فعالیت های این واحد است. در این حوزه نیز در سال های اخیر توجه ویژهای به ارتباط مؤثر با رسانه ها شده و به این امر به عنوان یک رابطه برد  ـ برد و همچنین بخشی از مسئولیت های اجتماعی شرکت در توسعه فرهنگ نگاه می شود.


    توسعه و تکامل منطقه ای: از بدو شکل گیری فولاد مبارکه، سعی شده تا در نگرش جامع به توسعه، همزمان با توسعه کارخانه به محیط پیرامون هم توجه شود. در حقیقت فولاد مبارکه از ابتدا مسئولیت های اجتماعی و توسعه منطقه استقرار را جزء اولویت های خود دیده و گام برداشته است. ساخت ده ها مجموعه آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، ورزشی و... از جمله شاخص های اصلی این نگرش بوده است. ضمناً این رویکرد همچنان هم ادامه داشته و در حال حاضر چندین پروژه بزرگ ملی، استانی و منطقه ای در حال انجام است که از جمله ورزشگاه نقش جهان اصفهان، مصلی اصفهان، ایستگاه امداد و نجات جادهای مبارکه، مرکز توانبخشی شهید مدنی زرین شهر اصفهان، اورژانس بیمارستان محمد رسول الله مبارکه و... از آن جمله می باشد.


    مستندسازی و رسانه های صوتی و تصویری: دانش برآمده از ساخت و بهره برداری و توسعه فولاد مبارکه بایستی نگهداری شده و مورد استفاده قرار گیرد. این مهم در حوزه تصویری توسط واحد مستندسازی انجام می گیرد. ضمناً وجود رسانه هایی مثل رادیو فولاد توانسته است در طول یک سال اخیر حرکتی اثربخش در توسعه تعاملات و فرهنگ سازی سازمانی انجام دهد. در حال حاضر رویکرد شرکت توسعه ابزارهای جدید و ساخت فیلم های مختلف کوتاه و بلند در خصوص صنعت و همچنین حوزه های مدیریتی است.


    امور فرهنگی: بخشی از فعالیت های روابط عمومی در همکاری با حوزه منابع انسانی شرکت بخش فرهنگی است. مخاطب این بخش کارکنان، خانواده آنها و کل جامعه مخاطب اقدامات فرهنگی و اجتماعی شرکت است. در این حوزه نیز اقدامات مؤثری در طی سال های اخیر انجام شده است. یکی از این اقدامات، برگزاری بزرگترین مسابقه قرآنی در سطح استان است که در آن بالغ بر 10000 نفر از کارکنان و خانواده ایشان حضور و مشارکت دارند.


به نظر شما اهمیت موضوع روابط عمومی و اقدامات اجتماعی و ارتباطی شرکت در چیست؟

این سئوال از منظرهای مختلف قابل پاسخ است. شاید بد نباشد از این زاویه پاسخ دهم که شما گاهی در رفتارهای فردی و دیدگاه های شخصی مجموعه ای از اقدامات و یا دیدگاه ها دارید که در جای خود خیلی قابل احترام و مهم است ولی به دلیل عدم انعکاس صحیح آنها و یا به دلیل انعکاس منفی برخی نظرات توسط دیگران، چهره ای دیگر از شما در جامعه ساخته میشود. سازمانها هم مثل افراد هستند و حتی پیچیده تر. سازمان فولاد مبارکه و اغلب مدیران و کارکنان آن مشابه برخی از سازمان های دیگر تمام تلاش خود را معطوف کرده اند که بتوانند برای کشور ارزش خلق کنند. گاهی مدیران عملیاتی چنان درگیر فعالیت هستند که فراموش میکنند بایستی محیط اطراف را مدیریت کنند و ارتباطات صحیح و مناسب برقرار کنند.


این موضوع می تواند آسیب ایجاد کند، خصوصاً زمانی که شرکت به لحاظ استراتژیک مورد توجه بخش های مختلفی از جامعه قرار دارد و به عبارتی توسط دیگران رصد می شود. این است که نقش روابط عمومی در ایجاد تصویر صحیح از سازمان مشخص می شود. از طرف دیگر آن چه در محیط پیرامون می گذرد، بایستی توسط واحدهای ارتباطی سازمان (روابط عمومی ها) شناسایی و به داخل سازمان منعکس و در راستای تعریف اقدامات ضروری مرتبط اقدام شود. به همین دلایل روابط عمومی مسئولیت سنگینی در انعکاس صحیح واقعیات و رویکردهای سازمان به بیرون و انعکاس برداشت های جامعه به درون سازمان دارد.


شرکت فولاد مبارکه همواره توانسته در عرصه های مختلف رقابت، عملکرد خوبی داشته باشد و موفقیت کسب کند. آخرین موفقیت های شرکت را ذکر کنید و بفرمایید عل�'ت استمرار این موفقیت ها را در چه میبینید؟


نگرش شرکت مبتنی بر حرکت سیستمی و دانش محور است. درست است که ما در فولاد مبارکه تولید فولاد داریم و ظاهر این فرآیند سخت و خشن است، ام�'ا عملکرد موفق در هر فرآیندی به نوع نگرش مدیران و کارکنان و نظام های حاکم بر آن سازمان بستگی دارد. در فولاد مبارکه از ابتدا رفتارها بر اساس فرآیندهای مناسب شکل گرفته و مرتب سعی شده جدیدترین الگوهای مدیریتی به شکل یکپارچه استقرار یابد. اگر غیر از این عمل می شد نمی توانست موفقیت ها در همه حوزه ها و به صورت مستمر شکل گیرد.


کسب تندیس زرین تعالی سازمانی و عنوان سازمان سرآمد کشور، کسب عنوان شرکت دانشی برتر کشور و راهیابی به جمع برترین های آسیا در جایزه مدیریت دانش (MAKE)، کسب عنوان صادرکننده نمونه ملی با بیش از 5/1 میلیون تن صادرات خصوصاً به کشورهای اروپایی، کسب تندیس رعایت حقوق مصرف کننده، کسب عنوان شرکت بهره ور، رتبه اول در گروه فلزات اساسی در رتبه بندی 100 شرکت برتر، از جمله این موفقیت ها است.


این موفقیت ها ناشی از عملکرد موفق در فرآیند اصلی شرکت است به نوعی که با همه مشکلات در عرصه جهانی و داخلی در صنعت فولاد، توانسته ایم با تدبیر درست، با روی آوردن به سمت کاهش هزینه و همچنین توسعه محصولات با ارزش افزوده بیشتر، سطح مناسبی از عملکرد را در شرکت ایجاد کنیم. در این راستا کافی است اشاره کنم در طی ماه های اخیر تقریباً تمام نیاز خودروسازان از جمله در ورق های فولادی بدنه خودرو را توانسته ایم تولید نماییم. ضمن اینکه تولید محصولات جدیدی نظیر ورق آجدار، ورق های رنگ چروک، ورق های API مخصوص صنعت نفت و گاز، افزایش تولید ورق های با ضخامت پائین و... از آن جمله هستند.


به عنوان آخرین سئوال در حال حاضر موضوع حفظ محیط زیست مورد توجه جامعه است. از آن جایی که شرکت فولاد مبارکه در این خصوص همواره پیشتاز بوده، خلاصه ای از اقدامات شرکت در این خصوص ارائه نمایید.


رعایت مسئولیت های زیست محیطی برای شرکت همواره از دو جهت مورد توجه بوده، هم به لحاظ اجتماعی و هم به لحاظ قانونی. برای شرکتی که وظیفه خود می داند در موضوعاتی که الزامآور هم نیست حضور پیدا کند و مسئولیت های اجتماعی خود را ایفا نماید، چگونه می توان تصور کرد که به موضوع زیست محیطی بی توجه باشد.
فولاد مبارکه توانسته با اقدامات مناسب، عملکرد مطلوبی در شاخصهای زیست محیطی از خود نشان دهد. در بسیاری از این شاخص ها با فاصله زیادی بهتر از استانداردهای تعریف شده ملی هستیم و در سطح الگوهای جهانی عمل میکنیم.


این نتایج به دلیل هزینه هایی است که در این خصوص انجام داده ایم. بالغ بر 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری اولیه و سپس هزینه سالیانه بالغ بر 20 میلیارد تومان در خصوص سیستم های غبارگیر از آن جمله است. در کاهش مصرف آب و کم کردن برداشت از آب رودخانه زاینده رود بیش از 200 میلیارد تومان هزینه انجام شده است به نحوی که کل شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب های شهرهای مجاور شرکت توسط فولاد مبارکه احداث شده است.


مجموع رفتارها در مدیریت مصرف آب موجب شده که مصرف سرانه آب برای تولید فولاد حدود 68 درصد کاهش یابد و به رقمی در حد یک سوم اغلب شرکت های فولادساز دنیا برسد. در کل، ما در بحث های زیست محیطی نگرشی را اتخاذ کرده و اجرایی نموده ایم که امروز به عنوان شهروند مسئول به رفتار خود میبالیم و با قاطعیت می گوییم که حضور فولاد مبارکه در اقتصاد ملی و استانی ارزش های بزرگی را خلق کرده بدون این که تأثیر احتمالی منفی ایجاد کرده باشد.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  چگونه به عنوان یک رهبر سؤالات واقعاً قدرتمند بپرسیم


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد